رخدادشهر: طبق جدول زمانبندی اعلامی از سوی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، ثبت سفارش دانشآموزان ورودی پایههای اول، هفتم و دهم از امروز پنجم تیرماه و پس از ثبتنام در مدرسه شروع خواهد شد و تا ۱۱ شهریور ادامه دارد.
ثبت نام از طریق مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به نشانی https://irtextbook.ir و به دو شیوه فردی و یا گروهی قابل انجام است.
شیوه ثبتنام و ثبت سفارش خرید کتاب درسی
کتابهای درسی دانشآموزان دورههای تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه دوم شاخههای فنی و حرفهای، کاردانش، رشته معارف اسلامی و کتابهای درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانشآموزان استعدادهای درخشان، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانشآموز قید شده است، توزیع میشود.
دانشآموز یا اولیای دانشآموز صرفاً موظف به پرداخت هزینه کتاب درسی برابر با قیمت پشت جلد (ثبت شده در سامانه) است؛ لذا دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.
به دلیل الکترونیک بودن فرآیند فروش و توزیع کتابهای درسی، کنترل ثبت سفارش کتاب درسی دانشآموزان از طریق سامانه امکانپذیر است؛ لذا درخواست ارائه نسخه چاپی (پرینت) برگ سفارش کتاب درسی از دانشآموز یا اولیای دانشآموز ممنوع است.
مدارس موظفاند هرچه سریعتر با ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، نسبت به ثبت سفارش گروهی کتابهای درسی دانشآموزان اقدام و از ارجاع دانشآموز یا اولیای دانشآموز به کافی نتها پرهیز کنند. البته دانشآموزان و اولیای آنها در صورت تمایل میتوانند از طریق سامانههای اعلام شده نسبت به ثبت سفارش فردی نیز اقدام کنند.
شیوه ثبتنام فردی و گروهی چگونه است؟
در ثبت نام امسال از شیوههای منعطف برای ثبت سفارش کتابهای درسی استفاده می شود. در این راستا مخاطبان میتوانند از طریق یکی از دو شیوه فردی یا گروهی نسبت به سفارش کتابهای درسی اقدام کنند.
در شیوه فردی، والدین دانشآموزان میتوانند با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی بخش سفارش دورهای دانشآموزان و پرداخت الکترونیکی هزینه بسته آموزشی مورد نیاز خود را سفارش دهند.
برای ورود به سامانه کد ملی دانشآموز، "نام کاربری" و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانشآموز ، "رمز عبور" ورود به سامانه است.
در شیوه گروهی، مدیران مدارس از طریق سامانه سناد به بخش سفارش گروهی کتابهای درسی سامانه مذکور مراجعه کرده و بهصورت جمعی نسبت به سفارش کتابهای درسی اقدام کنند.
انتهای پیام /